Diensthoofd jeugd en gezin
Onbepaalde duur - voltijds
Ben jij een inspirerende, mensgerichte leidinggevende met een passie voor jeugdbeleid? Heb je een visie op hoe het lokaal bestuur een verschil kan maken in het leven van kinderen, jongeren en gezinnen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als Diensthoofd Jeugd en Gezin heb je de leiding over de afdeling Jeugd en Gezin binnen de cluster Beleven en Ondernemen. Je bent niet alleen een manager met strategisch inzicht, maar ook een inspirerende en mensgerichte coach voor je team. Je draagt de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling en efficiënte werking van jouw afdeling en zoekt actief naar mogelijkheden om processen te verbeteren. Je beheert het budget en coördineert de acties die vooropgesteld werden in de meerjarenplanning.
Samen met de directeur Beleven en Ondernemen, het diensthoofd kinderopvang en de beleidsmedewerkers van de afdeling, werk je aan het brede beleidsvoorbereidende werk rond jeugd, gezinnen, kinderopvang en onderwijsbeleid. Je neemt initiatief en werkt in overleg met zowel interne als externe stakeholders om te bepalen waar het lokaal bestuur actie moet ondernemen of een regierol kan opnemen.
Aangezien in jouw functie vaak wordt samengewerkt met externe partners of in vrijetijd van jongeren, is het evident dat je een goede netwerker bent, maar ook dat weekend- en avondwerk essentieel onderdeel uitmaakt van het takenpakket.
Enthousiast na het lezen van deze korte beschrijving? Het volledige takenpakket vind je terug in de functiebeschrijving onderaan.
Jouw profiel:
- Leiderschap: Je kan een team aansturen, een visie uitwerken en medewerkers begeleiden in hun professionele ontwikkeling
- Beleidsmatig en strategisch inzicht: Je hebt een goed begrip van jeugd- en gezinsbeleid en de uitdagingen die daarbij komen kijken.
- Netwerker: Je weet gemakkelijk contacten te leggen en samenwerkingen aan te gaan met externe partners.
- Flexibiliteit: Je bent bereid om te werken op avonden en in het weekend, gezien de aard van het werk en de doelgroep.
- Visie en innovatie: Je denkt proactief mee over verbeteringen en innovaties binnen je afdeling.
Om deel te kunnen nemen aan de selectieprocedure beschik je over een masterdiploma of een bachelordiploma in combinatie met 3 jaar relevant ervaring.
Werken bij Lokaal Bestuur Schoten is niet zomaar werken in een grijs gemeentehuis. Jij krijgt van ons:
- Een uitdagende functie waarin je de kans krijgt om een verschil te maken in het leven van kinderen, jongeren en gezinnen in Schoten.
- Een dynamisch team dat je als leider, manager en coach aanstuurt.
- De mogelijkheid om beleidsmatig werk te verrichten en strategische samenwerkingen aan te gaan met diverse partners.
- Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerk.
- Een brutoloon van 3.788,61 euro*, aangevuld met een waaier van extralegale voordelen (maaltijdcheques, gratis hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioen, aansluiting bij GSD-V, fietsvergoeding of tussenkomst openbaar vervoer voor woon-werkverkeer…)
- 35 dagen betaalde vakantie en 14 feestdagen
* Wij bieden een geïndexeerd loon volgens een A1a-A2a-A3a salarisschaal. Je start aan een bruto maandsalaris van 3.788,61 euro (A1a). Ervaring uit de overheidssector wordt onbeperkt meegenomen en je kan tot 10 jaar ervaring uit de privésector meenemen (salaris met 10 jaar ervaring: 5.080,38 euro).
Herken jij jezelf in dit profiel, wil je bijdragen aan een sterk jeugd- en gezinsbeleid in Schoten en deel uitmaken van een warm en enthousiast team? Solliciteer dan nu en word de drijvende kracht achter onze afdeling Jeugd en Gezin!
We ontvangen graag jouw cv en motivatiebrief uiterlijk op zondag 5 januari 2025 via dit invulformulier. Je krijgt van ons na afloop van de sollicitatietermijn feedback over jouw kandidatuur.
- Met inhoudelijke vragen kan je terecht bij rob.vanes@schoten.be of an.adriaenssens@schoten.be.
- Met vragen rond de selectieprocedure of het aanbod kan je terecht bij karen.ardies@schoten.be.
1. Verkennend gesprek - 14 of 15 januari 2025
We beschouwen dit gesprek als een kennismakend gesprek waarin wij aftoetsen of jouw profiel in lijn ligt met de functievereisten en de organisatie. Dit is ook een moment voor jou om na te gaan of het Lokaal Bestuur Schoten de geschikte werkgever is voor jou.
2. Selectiegesprek met case - 29 januari 2025
Is er langs beide kanten een match? Dan nodigen we jou uit voor het selectiegesprek en ontvang je een case en persoonlijkheidsvragenlijst als thuisopdracht. In het selectiegesprek gaan we dieper in op deze case en voeren we een uitgebreider gesprek.
3. Leidinggevend assessment center - februari 2025
Bij een eventuele aanwerving wordt een uittreksel uit het strafregister opgevraagd. Gelieve dit voor aanvang van de selectieprocedure te melden indien je geen blanco attest kan voorleggen.