Klachten

Het gemeentebestuur en -personeel streven uiteraard naar een klantvriendelijke en correcte behandeling van alle burgers. Mocht je toch ontevreden zijn over de gemeentelijke dienstverlening, dan kan je hierover een klacht indienen bij inspraakambtenaar Dominiek Diliën.

Wat is een klacht?

Een klacht kan op heel wat zaken betrekking hebben:

  • Het foutief uitvoeren van een bepaalde handeling.
  • Het onvriendelijk of onbeleefd verrichten van een bepaalde handeling.
  • Het niet of laattijdig uitvoeren van een bepaalde handeling.

Klachten kunnen betrekking hebben op zowel ambtenaren als mandatarissen (schepenen en gemeenteraadsleden)

Klacht indienen

Je kan een klacht indienen bij de inspraakambtenaar. Dat kan op volgende manieren:

  • Brief
    Gemeentebestuur Schoten
    t.a.v. Dominiek Diliën
    Verbertstraat 3
    2900 Schoten 
     
  • Persoonlijk
    Best vooraf even een afspraak maken via (03) 680 09 77.
     
  • Telefonisch
    (03) 680 09 77
     
  • E-mail
    klachten@schoten.be
  • E-formulier
    Vul hier het formulier in.

Voorwaarden

De inspraakambtenaar oordeelt of een klacht ontvankelijk is of niet.

Volgende zaken zijn niet ontvankelijk in de klachtenprocedure:

  • een vraag tot dienstverlening of een eerste spontane melding van een probleem: deze zaken moeten rechtstreeks aan de bevoegde dienst gemeld worden
  • een uiting van algemene ontevredenheid over het beleid of beleidsvoornemens
  • anoniem ingediende klachten
  • klachten die het voorwerp zijn van een gerechtelijke procedure
  • klachten waarbij het gemeentebestuur geen betrokken partij is en die aan een ander bestuursniveau of andere instelling dienen te worden overgemaakt. Klachten i.v.m. de lokale politie en OCMW vallen niet onder dit reglement. De klager wordt indien mogelijk doorverwezen
  • klachten die reeds eerder werden ingediend door dezelfde klager en waarover een standpunt werd ingenomen.