Klachten

Het gemeentebestuur en -personeel zetten zich elke dag in voor een vlotte, correcte en klantvriendelijke dienstverlening.

Mocht je toch een verbeterpunt of klacht hebben, laat het ons weten via de officiële klachtenprocedure. Jouw terugkoppeling helpt ons om onze dienstverlening verder te verbeteren.

Wat is een klacht?

Een klacht kan gaan over verschillende aspecten van de gemeentelijke dienstverlening, zoals:

  • Een dienst die foutief werd uitgevoerd.

  • Een tussenkomst die onvriendelijk of onbeleefd werd uitgevoerd.

  • Een actie die niet of te laat werd uitgevoerd.

Klachten kunnen zowel betrekking hebben op gemeentepersoneel als op mandatarissen (schepenen en gemeenteraadsleden).

Klacht indienen

Je kan een klacht indienen bij de behandelende ambtenaar. Dat kan op volgende manieren:

  • Brief
    Gemeentebestuur Schoten
    t.a.v. Dominiek Diliën
    Verbertstraat 3
    2900 Schoten 
     
  • Persoonlijk
    Best vooraf even een afspraak maken via (03) 680 09 77.
     
  • Telefonisch
    (03) 680 09 77
     
  • E-mail
    klachten@schoten.be
  • E-formulier
    Vul hier het formulier in.

Voorwaarden

De behandelende ambtenaar beoordeelt of een klacht ontvankelijk is. Niet alle meldingen vallen onder de klachtenprocedure. De volgende zaken worden niet als klacht aanvaard:

  • Een vraag om dienstverlening of een eerste spontane melding van een probleem. Dit moet rechtstreeks aan de bevoegde dienst gemeld worden.
  • Algemene ontevredenheid over het beleid of beleidsvoornemens.
  • Anonieme klachten.
  • Klachten die al deel uitmaken van een gerechtelijke procedure.
  • Klachten waarbij het gemeentebestuur geen betrokken partij is en die door een ander bestuursniveau of een andere instelling behandeld moeten worden. Klachten i.v.m. de lokale politie en OCMW vallen niet onder dit reglement. Indien mogelijk wordt de klager doorverwezen.
  • Klachten die eerder al door dezelfde persoon werden ingediend en waarvoor een standpunt is ingenomen.