Diensthoofd Burgerzaken
Onbepaalde duur - voltijds
In het kort
Als diensthoofd ben je verantwoordelijk voor de klantgerichte organisatie van de dienst burgerzaken in onze gemeente van bijna 35.000 inwoners. Je geeft leiding aan een team van circa tien medewerkers en vervult de rol van leider, manager en coach. Je ontwikkelt een heldere visie voor de werking van het loket en vertaalt deze naar concrete doelstellingen. Daarnaast ben je eindverantwoordelijk voor belangrijke projecten, zoals de organisatie van de verkiezingen, digitaliseringsinitiatieven en innovaties op het gebied van klantvriendelijke dienstverlening.
Met jouw leiderschap zorg je voor een efficiënte, kostenbewuste en resultaatgerichte werking van de afdeling. Je stimuleert een cultuur van open communicatie, enthousiasme en voortdurende verbetering. Als diensthoofd werk je nauw samen met andere diensten en draag je bij aan het realiseren van de doelstellingen in het bestuursakkoord en het beleidsplan. Je rapporteert de voortgang van de verschillende projecten en de afdeling aan de directeur Burger en Welzijn.
De volledige functiebeschrijving vind je onderaan terug.
Wat breng jij mee?
- Leiderschap: Je hebt ervaring in het leidinggeven aan een team of het coördineren van projecten, en je weet hoe je mensen inspireert en motiveert om samen doelen te behalen.
- Strategisch denken: Je kunt zowel op lange termijn denken als kortetermijnoplossingen bieden.
- Organisatorisch inzicht: Je hebt ervaring in het beheren van budgetten en het plannen van projecten.
- Communicatie: Je weet helder te communiceren en verbinding te leggen tussen verschillende beleidsdomeinen en medewerkers.
- Innovatie: Je hebt een vernieuwende geest en hebt ervaring met het aansteken van digitalisering en procesverbeteringen binnen gemeentelijke diensten.
- Empathie en coachend vermogen: Je hebt oog voor de ontwikkeling van je medewerkers en zorgt ervoor dat iedereen het beste uit zichzelf haalt.
- Ervaring: we vragen voor deze functie relevante leidinggevende ervaring en/of projectmanagement ervaring (op een gelijkwaardig niveau of binnen een gelijkaardige context).
Wat bieden wij?
We bieden een voltijdse contractuele functie van onbepaalde duur. De verloning gebeurt volgens A1a-A2a-A3a barema’s. Bruto maandloon met 5 jaar relevante ervaring: 4.560,20 euro. Een loonsimulatie kan opgevraagd worden via sollicitatie@schoten.be.
Wat mag je nog verwachten?
- 8 euro maaltijdcheques per gewerkte dag
- Gratis hospitalisatieverzekering en voordelige aansluiting voor gezinsleden
- Aanvullend pensioen
- Fietsvergoeding of een tussenkomst openbaar vervoer voor woon-werkverkeer
- Aansluiting bij GSD-V (kortingen op reizen, pretparken, winkels, bioscopen, enz.)
- Sport op het werk (pilates, badminton,…)
- Mogelijkheid om toe te treden in fietsleaseplan
- Een gezonde balans tussen werk en privé dankzij een soepele werk- en verlofregeling (flexibele werkuren en thuiswerk mogelijk volgens dienstafspraken).
We ontvangen graag jouw cv, motivatiebrief en een kopie van jouw diploma uiterlijk op 4 mei 2025 via het online sollicitatieformulier op https://probis.be/vacatures/. Je krijgt van ons na afloop van de sollicitatietermijn feedback over jouw kandidatuur.
- Met inhoudelijke vragen kan je terecht bij dirk.vanhoecke@schoten.be
- Met vragen rond de selectieprocedure kan je terecht bij jobs@probis.be, met vragen rond het aanbod kan je terecht bij sollicitatie@schoten.be
Procedure
1. Cv-screening in de week van 5 mei 2025
Relevantie van de ervaring (leidinggevende ervaring) wordt nagegaan.
2. Verkennend gesprek op 13 mei (namiddag) of 16 mei (reservedag) In het verkennend gesprek wordt er kennis gemaakt in twee richtingen. Wij peilen onder andere naar motivatie en inzicht in de functie-inhoud, maar dit is eveneens een moment voor jou om na te gaan of het lokaal bestuur Schoten de geschikte werkgever is voor jou.
3. Selectiegesprek met case op 21 mei (namiddag)
Is er langs beide kanten een match? Dan nodigen we jou uit voor het selectiegesprek en ontvang je een case en persoonlijkheidsvragenlijst als thuisopdracht. In het selectiegesprek gaan we dieper in op deze case en voeren we een uitgebreider gesprek.
4. Leidinggevend assessment center
Het assessment wordt georganiseerd door een extern selectiekantoor.
Bij een eventuele aanwerving wordt een uittreksel uit het strafregister opgevraagd. Gelieve dit voor aanvang van de selectieprocedure te melden indien je geen blanco attest kan voorleggen.